Hip, hipper hippie - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Hanneke Erp - WaarBenJij.nu Hip, hipper hippie - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Hanneke Erp - WaarBenJij.nu

Hip, hipper hippie

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

24 December 2015 | Thailand, Chiang Mai

Op de dag dat ik mijn laatste blog schreef zou ik een kook cursus gaan doen. 's ochtends werd ik opgehaald en vertokken we naar een grote lokale markt. Daar werd ons wat verteld over de locale producten en over verschillende soorten rijst. Na wat rond te hebben gelopen gingen we naar de kookstudio. Het was op een organic farm, waar de eigenaren hun eigen groente, fruit en kruiden verbouwden en ook hun eigen vee groot brachten. Toen iedereen had besloten wat ie wilde maken gingen we de tuinen rond om de groente en kruiden te plukken.
Gelukkig hoefde we het vlees niet zelf te bereiden ;)
ik had gekozen om Tom Yum Kung (zoet pittige soep met garnalen), Pad thai (thaise noodels) en paengang curry te gaan maken!
Het was echt leuk om bezig te zijn in de keuken en te leren om alles te bereiden. Vooral het maken van de curry pasta was echt iets nieuws. Ik zou een goede vrouw zijn, want ik kon hard genoeg stampen met de vijzel haha als je in Thailand zacht stampt betekend het dat je een luie vrouw bent en willen mannen je niet.. Heeft Bart toch maar geluk met zo'n sterke vrouw haha :p
Het eten was ontzettend lekker! bin iedereen had wel zichzelf overschat qua pittigheid, want iedereen had een loopneus tijdens het eten haha.
Maar het was ondanks dat heel lekker en we kregen een kookboek mee naar huis dus kan het mooi nog een keer maken!

De dag er na ben ik wat rond gaan lopen. En wat tempels bekeken in chiang mai. Er zijn hier heel veel kleintjes en na vijf had ik het wel weer gezien. Deze konden me niet echt boeien..
Ik chiang mai is zoveel te doen dat ik bijna niet kon kiezen, maar tof besloten om een dag trip te gaan doen. De trip begon met een rit op een olifant, maar dat wilde ik niet dus moest ik het eerste half uur wachten op de rest. terwijl ik zat te wachten stond aan de overkant van de rivier jneens een olifant dus had ik mooi geluk om alsnog een olifant te kunnen zien in het wild.
Daarna gingen we raften. Ik zat in de boot met een stel van 70 en 72!! ongelooflijk als je op die leeftijd nog zo vol leven zit. Heel gaaf!
Het raften was leuk ! water was minder ruig dan verwacht, maar alsnog hebben we gelachen en was het leuk om te doen. Het laatste stukje hebben we gevaren op een vlot van grote bamboestokken. Een jongen van een jaar of toen stuurde ons vlot de goede richting in.. Toen samen geluncht en tot slot een hike gedaan naar een waterval. Lekker in de natuurlijk. De waterval was klein, maar mooi!
Toen nog een dagje niks gedaan en vervolgens vertrokken naar Pai. Nog een stukje verder in het noorden. In een kleine busje (mini van) de 729 bochten getrotseerd richting dit kleine plaatsje meer in de bergen. Wat een rust ineens! Mijn hostel was een bamboehut in het midden van een rijstveld. Met op de achtergrond ze bergen. Ik ken vervelendere uitzichten om bij wakker te worden. meteen vanaf het begin voelde het daar heel ontspannen. Na mijn spullen te hebben gedropt naar het barretje gedaan dat bij het hostel hoorde. Daar zat een jongen die met mij mee naar het hostel was gelopen en nog iemand die kende uit het vorige hostel en een ander meisje. meteen vanaf het begin was het gezellig en in de loop van de avond voegde er nog wat mensen zich bij de groep. Alle drie de dagen zijn we samen dingen wezen doen en de kroeg in gedoken.

De eerste dag hebben we een scooter gehuurd (sorry mam, maar heb veilig gereden en ben nog steeds heel ;)) we zijn naar een hotspring gereden en heel relaxed in het warme water gelegen. we wilden er allemaal eigenlijk niet uit,maar wilde aan de andere kant ook nog wel iets anders zien.. Dus na een tijdje weer op de scooter gestapt en naar weer een waterval geweest. Het blijft toch mooi. Het was inmiddels wel koud geworden dus zijn niet meer het water in geweest op David na..

's avonds naar een kroegje geweest,waar het ook heel relaxed was en de hippie vibe van Pai duidelijk was. iedere avond live muziek door lokale muzikanten. Met uiteraard weer veel dreadlocks, kekke brillen en kleurige kleren. Alle muzikanten waren stuk voor stuk goed en konden de muziek echt overbrengen. Daar hou ik van.
Verder was het met de groep ook heel gezellig en zijn we later op de avonden als deze kroeg sloot nog naar een hippie festival geweest en naar een reggae bar. Een en al ontspannen haha. Gewoon een hele fijne sfeer. gezellige mensen om me heen en "don't worry about a thing, cause every little thing is gonna be alright" op de achtergrond en dat idee ook echt hebben! Lekker laidback dus. De laatste dag aan het zwembad gegaan en toen moest ik helaas alweer gaan uit Pai. Jammer.. jammer om die chille plek te verlaten en afscheid te nemen van iedereen, maar op naar de volgende plek.

Vanaf chiang mai het vliegtuig gepakt naar surathani. Daar een nacht geslapen in een muf hostel. Ze hadden zeecontainers omgebouwd tot kamers. Best leuk bedacht en zag er aardig uit,maar aardig achterhaald maar ach was ook maar voor een dag. Nu aangekomen op Koh paghnan. Hier ga ik kerst en oud en nieuw vieren. Bij de veelbelovende fullmoon party!


  • 27 December 2015 - 13:21

    Jan Van Erp:

    Hoi lieve hanneke wat een belevenis ,mooi om te lezen maar mooier om het zelf toedoen ha ha nog goed uiteinde en een goed begin veel liefs je daddy. Kus

  • 27 December 2015 - 19:42

    Maaike:

    Klinkt echt super relaxt!! Heb je die fles wijn bewaard die wij gaven op jouw afscheidsfeestje? Zou die samen gaan met zo'n home made Thaise maaltijd. En als je twijfelt, ik offer mezelf wel op!

  • 28 December 2015 - 01:10

    Mama :

    Leuk verslag weer en ook een mooie datum er boven.....1 januari 1970!!! Maak er nog wat gezelligs van, het telt al weer af. Xxxx

  • 29 December 2015 - 20:26

    Çhantal Van Rodijnen:

    Zo te lezen beleef je super leuke en spontane dingen hansa! Super gaaf. Relaxen en genieten dat is toch geweldig om te doen zo :) Geniet er nog maar van hansa voor je het weer is het alweer voorbij. Heel veel plezier met oud en nieuw dat zal ook vast een bijzondere ervaring zijn. Liefs bea xxx

  • 30 December 2015 - 20:40

    Ruud:

    Hee zus! Weer tof verhaal geniet er nog van. En hopelijk kun je nog koken als je terug komt!??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Actief sinds 07 Okt. 2015
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 6253

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2015 - 16 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: