van booming Bangkok naar brokkelende Buddha's - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Hanneke Erp - WaarBenJij.nu van booming Bangkok naar brokkelende Buddha's - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Hanneke Erp - WaarBenJij.nu

van booming Bangkok naar brokkelende Buddha's

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

19 December 2015 | Thailand, Chiang Mai

Na weer een mooi aantal uurtjes vliegen kwam ik aan op mijn tweede bestemming. Thailand en de drukte begon al op het vliegveld, maar daar wist ik me vrij snel een uitweg uit te vinden. Met de skytrain, zoals het al klinkt een trein die boven de wegen rijdt, op naar de buurt van Bangkok waar ik mijn hostel had geboekt. Dat ging vrij simpel! De skytrains zijn heel eenvoudig en snel. Die dag niet meer zoveel gedaan alleen maar mijn Lonely planet geraadpleegd , want wat wil ik hier eigenlijk in godsnaam doen? De dag erna alleen wat rondgelopen. Wat een drukte! 's avonds met een Nederlands meisje een drankje gedronken op de befaamde Koh San Road. oftewel nog meer mensen, nog meer geluiden en wat een hoop verkeer op straat!
Op 5 december is het hier fathersday, oftewel de verjaardag van de koning. Het leek wel of heel Thailand was uitgelopen naar Bangkok en iedereen droeg gele shirts. De straten waren van top tot teen versierd met lichtjes, lampionnetjes, vlaggen, bloemen en foto's van de koning en koningin. Ze zijn hier nogal gesteld op de man zullen we maar zeggen. Op deze dag waren alle touristische plekken gratis dus gebruik van gemaakt en naar de Grand Palace, Wat Phra Keaw, de Golden Mountain, National museum en de standing Buddha geweest, deze zou ons geluk brengen tijdens onze reis dus dat is niet mis natuurlijk!
doordat het gratis was, waren ook heel veel locals op alle plekken dus kon je er over de koppen lopen. Gelukkig kon ik over bijna iedereen heen kijken!
Dat je idd zelf ook een soort attractie wordt heb ik die dag wel al gemerkt. Zoals jij foto's neemt van hen willen zij die ook van jou en kijken ze echt vaak naar je om of moeten om je lachen. Best gek, maar ook wel grappig.

De volgende dag alleen naar de Chatuchak weekend markt geweest en daar wat rondgelopen. Ontzettend groot! Net een doolhof waarin je steeds nieuwe gangetjes ontdekt en de weg wel een beetje kwijt raakt. Leuk om te zien, maar uiteindelijk verkopen ze toch wel veel van hetzelfde en om nog 6 weken met extra spullen rond te lopen leek me niet zo'n goed idee!
Wat natuurlijk ook bij Thailand hoort is May thai oftewel thai boxing. Ik heb helemaal niks met boxen eigenlijk, maar een aantal uit het hostel gingen er naar toe en vroegen of ik mee ging. Nou misschien toch maar doen dan. Het viel me gelukkig allemaal best wel mee. Het leukste vond ik om de locals te zien aanmoedigen en de beste stuurlui staan aan wal was zeker van toepassing , maarja als je gewed hebt wil je natuurlijk ook wel dat de goede wint!

Toen had ik wel genoeg van Bangkok en ben ik verder gegaan naar Kanchanaburi. Deze plek staat bekend om de death railway bridge (misschien bekend bij sommige van the bridge over the river kwai). Een plek met een WO II geschiedenis en geschiedenis vind ik toch nog altijd interessant of indrukwekkend in dit geval. Ben een dag naar hellfire pass geweest. Een pass dwars door de berg heen die met de hand is uitgehakt door krijsgevangenen. Een plek waar veel mensen het leven hebben gelaten door de onmenselijke manier van werken en "leven" waaronder nog verbazingwekkend veel Nederlanders.
bizar om te zien en de verhalen van overlevende te horen..
De eerste dag was gelukkig wat luchtiger en ben ik naar Erawan National park geweest om naar de watervallen te gaan. De waterval heeft zeven levels die allemaal ontzettend mooi zijn en waarin je in het turquoise water kunt zwemmen tussen de vissen en lekker idilisch onder de waterval kunt staan!
Ook nog een Chineese tempel bezocht en toen weer op de bus gestapt naar de volgende stop.

Dat was Ayuthaya. Hier vind je nog veel ruïnes van oude tempels. Daar een fiets gehuurd en lekker rondgefietst door de parken en de ruïnes bekeken. 's avonds met een paar Nederlandse meiden, die toevallig allemaal alleen reisden en in hetzelfde hostel zaten, een river cruise gedaan met een longtail boat. Ook nog bij tempels gestopt en rond kunnen kijken. Oude ruïne en tempels die nog in tact waren. Heb nu al geen idee meer hoe welke tempel heet. Ze beginnen in ieder geval allemaal met Wat dus gok dat Wat tempel betekend in het Thais! weer wat geleerd. Al heb ik ook al wat andere thaise woorden geleerd. Leuk om beetje te leren.

Na Ayuthaya gereist naar Sokhuthai, de oude hoofdstad van Thailand. Ook hier staan nog aardig wat ruïnes. Ook weer een fiets gehuurd en samen met een meisje uit het vorige hostel door Sokhuthai Historical Park gefietst. Echt een mooi park en heerlijk rustig. Dat was fijn zeg. Heel in de verte hoorde je soms een auto, maar verder niet veel als af en toe een andere toerist. heerlijk om even weg te zijn van de drukte!
in de bus zat nog een nederlandse jongen en met zijn drieën zijn we gezellig iets wezen drinken.
Die avond had ik een eigen privé kamer met tweepersoonsbed wat heerlijk was, vooral aangezien ik de dag er voor op een plank had moeten slapen, nog nooit zo hard bed meegemaakt!

Vanmiddag ben ik aangekomen in Chiang Mai. Na alle enthousiaste verhalen ben ik benieuwd wat het me gaat brengen. Hostel lijkt me een beetje rustig, maar ach we zien wel. Anders maar een ander hostel opzoeken. Morgen ga ik een kook cursus doen! leren om zelf ook zo'n heerlijke (paneang) curry te maken!
Zonder koriander, want dat vind ik trouwens vies!! Alsof ik dreft zit te eten, maar goed haha goed verhaal over koriander.
Dat was het wel weer en tot de volgende keer!

  • 19 December 2015 - 10:06

    Marielle:

    Koriander is ook smerig!!!
    Mooi verhaal weer Han! X

  • 19 December 2015 - 10:30

    Kasia:

    Klinkt heerlijk hanneke! Aaaah je maakt ons weer jaloers :) veel plezier!

  • 19 December 2015 - 10:39

    Papa En Mama:

    Je hebt er weer een leuk verhaal van gemaakt! En wij vinden jou een stoere dochter. Je zult nog heel veel mooie verhalen vertellen straks thuis. Zijn benieuwd naar je volgende avontuur.
    xxxxxxxxx, papamama

  • 19 December 2015 - 13:50

    Marcha:

    Weer een super interessant verhaal om te lezen Hanneke! Ik kan me voorstellen dat bv zo'n death railway bridge super indrukwekkend is. Dat vond ik in de film al!
    Je maakt een fantastische reis met zoveel afwisseling! Helemaal gaaf! Enjoy! X

  • 20 December 2015 - 21:52

    Dick:

    Ziet er weer top uit Han! Geniet er nog van!

  • 21 December 2015 - 17:37

    Marijon:

    Hoi Hanneke,

    De avondmarkt is erg leuk in Chiang Mai!
    Je kunt er mooie sjaals kopen en er zijn hoopjes kunstenaars die hun waren uitstallen.
    Boven op een berg is er ook een gouden tempel en er is een dierentuin en een grote markthal met exotische waren. Maar als ik jouw leuke verhalen lees kun je de mooie plekjes wel vinden! Veel plezier nog, geniet ervan! Fijne feestdagen!
    Groetjes, Marijon

  • 29 December 2015 - 16:18

    Jacqueline:

    Hi Hanneke, wat houdt je ons goed op de hoogte van je mooie reis! Geniet van de laatste weken !
    Liefs Jacqueline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Actief sinds 07 Okt. 2015
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 6251

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2015 - 16 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: