One week down (under) - Reisverslag uit Cairns, Australië van Hanneke Erp - WaarBenJij.nu One week down (under) - Reisverslag uit Cairns, Australië van Hanneke Erp - WaarBenJij.nu

One week down (under)

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

27 Oktober 2015 | Australië, Cairns

One week down! Vorige week donderdag kwam ik na een ontzettend mega lange vlucht aan in Sydney. Eindelijk! Daar ben je dan. Opgehaald op het vliegtuig om meteen door te rijden naar het beeld van Australië. The Opera house! Gek om in het echt te zien, maar dan weet je pas echt dat je er bent!

Groepsfoto gemaakt en op naar het hostel. Prima hostel buiten het centrum van Sydney, maar goed buiten het centrum is er nog aardig veel Sydney aangezien de stad zelf net zo groot is als België.
De eerste twee dagen was vooral regelen. Veel informatie en lange dagen. Veel info voor de mensen die gaan werken dus niet echt voor mij.
We moesten iedere dag vroeg op, maar dat is begrijpelijk als je al drie uur moet rijden voordat je op je bestemming bent en meerdere dingen te doen hebt. We hadden twee meiden als begeleiders. Leuke meiden die van alles kon vragen over het land, reis plannen etc.

Vrijdag gingen we echt iets doen. Yes, eindelijk dingen van het land zien. Op naar de Blue Mountains, een natuurpark dat net zo groot is als Nederland, maar dan ongerepte natuur. Wauw, echt super mooi! Flinke tocht met veel klimmen en dalen dus mijn conditie werd flink op de proef gesteld haha maar het was echt heel mooi! Daarna zijn we naar een wildlife park gegaan. Ik had me voorgesteld dat het een soort reservaat was, maar het leek meer op een dierentuin. Niet echt mijn ding, had liever gehoopt om ze dan misschien wel misschien niet in het echt te zien, maar ach een kangeroo en koala in het echt zien is toch ook wel weer leuk! Dus toch maar mee op de foto! Terug bij het hostel bijgekomen van de trip en 's avonds geborreld met een stel en de befaamde Goon gedronken. Hele goedkope wijn die je in pakken van 4 liter koopt voor ongeveer 7 euro. Echte backpakers boose. Later op stap geweest in Manly een deel van Sydney. een hele belevenis waar je bij het minste of geringste al te veel hebt gedronken volgens de barmannen en ze je gus geen alcohol meer inschenken. Had ik natuurlijk geen last van, maar andere wel. Ook feest je hier gewoon van tien tot twee. Mooie tijd al zeg ik het zelf!

De dag erna de north head walk gelopen. Een tocht langs de kust met heel veel mooie uitkijkpunten. Op ieder punt stond je weer naar een soort schilderij te kijken!
De laatste dag van de groepsreis gingen we surfen. Man dan was moeilijk. Ik bakte er helemaal niks van haha, maar goed het was wel leuk om een keer geprobeerd te hebben. Je bent tenslotte in het surf land van de wereld.

De groep was prima om de eerste dagen mee te starten. Natuurlijk vind je nooit iedereen leuk, maar mijn kamergenoten waren chill en heb het prima gehad. Toch vind ik het nu wel fijn om met een minder grote groep te zijn en de eerste start te hebben gemaakt aan mijn eigen reis. Vanaf nu kan ik precies doen wat ik wil en heb al een beetje plannen zitten maken in mijn hoofd! Vandaag maar eens op mijn gemakje uitzoeken.

Ondertussen had ik met vier andere meiden een binnenlandse vlucht geboekt naar Cairns, wat bovenin rechts van Australie ligt. Later boekte nog 6 jongens dezelfde vlucht. HIer is nu het weer het beste en dat zakt steeds verder naar beneden. Vandaar dat ik vanaf hier weer via de oostkust terug richting Sydney ga reizen. Maar nu nog even een aantal dagen hier om vrijdag te gaan snorkelen in the great barrier reef!
Vandaag zwemmen in the lagoon. Een groot aangelegd zwembad/water in Cairns. Je kunt hier namelijk niet zwemmen in de zee zonder krokodillen of slangen om je heen!! Laat mij maar in de lagoon zwemmen!

Ik ga nu maar eens ontbijten (het is hier nu 08.45 uur) en we insmeren met factor 50, want dat is echt heel erg nodig zelfs al ben je aardig bruin! tot de volgende keer! :)

  • 28 Oktober 2015 - 07:30

    Britt (vdR) :

    Wouw, Hanneke wat klinkt dat allemaal geweldig en hoe stik jaloers ben ik op je. Lekker genieten en tot het volgende verhaaltje.
    Groetjes Britt

  • 28 Oktober 2015 - 07:51

    Marcha:

    Helemaal geweldig je verslag te lezen! Droom even weg hier zittend aan m'n onbijtje in het saaie NL :-) Ik lees al zoveel 'Australie' in je eerste weekje daar, dat moet fantastisch zijn! Geniet lekker verder! X

  • 28 Oktober 2015 - 10:45

    Papamama:

    Wij worden helemaal blij van jouw verhalen. Ga zo door!

  • 28 Oktober 2015 - 19:47

    Maaike:

    Je vertelt het mooi Hanneke! En met die foto's erbij, leuk om op deze manier jouw reis mee te maken. Geniet van alles wat je meemaakt en ik hou je in de gaten!! X

  • 29 Oktober 2015 - 08:19

    Anne-Marie :

    Leuk verhaal Han!!
    Er staan dus mooie dingen te gebeuren.

    Ik hoor graag zo meet via Skype..

  • 29 Oktober 2015 - 13:12

    Carolien Van W:

    Tof han! Om je eerste ervaringen te lezen met de foto's erbij!
    Fijn dat je goed bent aangekomen en nu al zulke leuke dingen meemaakt!
    Geniet ervan!

    Liefs Carolien

  • 29 Oktober 2015 - 17:58

    Marielle:

    Mooi eerste verslag Han! Kijk nu al uit naar het volgende. Veel plezier met snorkelen!! X

  • 01 November 2015 - 08:38

    Marijon Wiggers:

    Hanneke, heel veel plezier en zie maar zo veel mogelijk van dat mooie land! Leuk verslag heb je gemaakt. Groetjes, Marijon

  • 01 November 2015 - 11:17

    Marlon:

    He Han!!
    Wat super cool je eerste verhaal! Haha goed om te lezen... Moest lachen om je stuk dat barmannen je geen alcohol meer schenken WTF da bepaalde toch zeker zelf wel :P
    Flink spierpijn gehad van het surfen??
    Kijk uit naar je volgende verhaal!!

    XXX

  • 01 November 2015 - 11:47

    Jacqueline:

    Hi Hanneke,
    Erg leuk om Australie door jouw ogen te zie! Mooie foto's! Wat gaaf dat je daar al dat moois mag ( en jezelf) mag gaan ontdekken!
    Lief, Jacqueline

  • 04 November 2015 - 12:41

    Joyce:

    Hey Han! Fantastisch om dit te lezen!
    Wat zul jij genieten!
    Liefs xx Joyce

  • 09 November 2015 - 23:47

    Nelke:

    Woahh Han!

    Kei gaaf!!! Klinkt echt geweldig mooi die natuur!! Lekker genieten!!!


    Xx Nelke

  • 10 November 2015 - 08:31

    Michelle:

    Die Goon is wat voor onze knexy's! Geniet er nog van lieverd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Actief sinds 07 Okt. 2015
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 6262

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2015 - 16 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: