Leven als Ariel... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hanneke Erp - WaarBenJij.nu Leven als Ariel... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hanneke Erp - WaarBenJij.nu

Leven als Ariel...

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

15 Januari 2016 | Thailand, Bangkok

Diep in de zee en lui op het strand.. Dat waren zo'n beetje mijn laatste twee weken.

Na al het feestgedruis op koh phangan ben ik naar een eiland verderop gegaan. Koh tao. Dit eiland staat bekend om zijn vele duikscholen en de goedkope prijzen om je duikbrevetten te halen. Aangezien ik snorkelen altijd super gaaf vind wilde ik dan ook heel graag proberen om te gaan duiken!
Via iemand die ik onderweg had ontmoet had ik een Nederlandse duikschool gevonden. Dat leek me wel fijn met het leren van de theorie enzo dus daar naar toe gegaan en meteen besloten dat ik mijn open water wilde gaan halen.
En het was het dubbel en dik waard.
Wat bijzonder om zo onder water te zijn.
We kregen iedere dag theorie les en gingen daarna het water in.
De eerste twee dagen deden we alleen oefeningen onder water zoals je ademautomaat uit doen en dan weer zien terug te vinden en hoe je dit het beste aanpakt en heel belangrijk zo rustig mogelijk blijft. Best wel raar om dan daar om je knieen te zitten op twee meter onder water en door zo'n automaat te ademen en dus alleen maar door je mond, maar gelukkig wende dat al snel! De tweede en de derde dag hebben we ook daadwerkelijk gedoken en gingen we naar twee bekende plekken rondom Koh tao. Echt bijzonder hoe snel je een onderdeel wordt van die andere wereld en de vissen echt totaal geen aandacht aan je schenken terwijl je toch zo'n groot gevaarte bent daar onder water, maar het doet ze niks en ze zwemmen vrolijk op je af of om je heen.
Snorkelen is al gaaf, maar het gave aan duiken is dat je nog dichter bij alles kunt komen en het koraal echt van super dicht bij kan zien.
Onze groep ging erg goed volgens de instructeur en we hadden alles snel te pakken en deden de oefeningen uitstekend haha goed klasje! Dus uiteindelijk was ook iedereen geslaagd! Echt super gaaf, wil het echt vaker gaan doen :D

Na de drie dagen duikcursus had ik nog een dag over en ben ik met een jongen die ook in de duikgroep zat nog met een scooter over het eiland rond geweest. Dat was me wel een avontuurtje. Sommige wegen waren echt heel slecht waardoor we halverwege echt om moesten draaien omdat het zo ontzettend stijl werd of de wegen compleet kapot of gebroken waren.
maar alles is goed gekomen en na wat rond vragen her en der wisten we de goede wegen te vinden en zijn we nog naar wat mooie stranden en baaitjes geweest. Was leuk om nog iets meer van het eiland te zien in plaats van te duiken en hop door te gaan.
Die avond ben ik vanaf het eiland met een nachtferry terug naar het vaste land gegaan. Ik dacht ik ga nooit slapen op die schommmelboot, maar ik was meteen vertrokken. Denk dat het schommelen me juist lekker in slaap heeft gewiegd ;p

Na de boot, bus en de minivan kwam ik aan in Krabi. Dit is gewoon aan het vaste land. Ik dacht dat het er rustig was, maar het bleek meer een soort badplaats te zijn, maar ach is het nou zo erg om de laatse paar dagen lekker op het strand te liggen en niks te doen?
Vanaf daar kon je wel ook naar veel verschillende eilanden dus ben nog een dagje met een tour naar Hong Island geweest. Dat zijn ook weer vier eilanden die samen een eilanden groep vormen. Het was wel weer aardig touristisch, maar het waren mooie stranden en natuurlijk het mooie groen blauwe water en een zacht strand is altijd fijn. In en rondom Krabi heb je ook veel limestones, hoge rotsen eigenlijk, en veel groen dus het is een mooie omgeving.
Verder zijn de andere dagen gevuld met rondstruinen in de winkeltjes, liggen aan het strand, een massage nemen, pedicure, manicure, gewoon omdat het nog ff kan!
De een na laatste dag in Krabi ben ik met een Americaans meisje naar Railey beach geweest. Dit strand is alleen te bereiken met de bekende longtail boats en daar was ik nog niet op geweest dus was ook leuk om dat als vervoer te hebben. Daar op het strand wilde we naar een vieuw point, maar dat was niet zo maar een hike. Het was bijna stijl tegen de rots op en je had een soort touw om mee omhoog te klimmen.. Was leuk geweest, maar we hadden allebei slippers aan dus leek ons geen strak plan om daarmee op een modderige helling te gaan klimmen, helaas. Maar goed we zijn daar mooi rond wezen lopen en naar twee uh bijzondere grotten geweest, waarin de zeelieden de princess van de liefde eren door er van hout gemaakte tja piemels neer te zeggen. Heel bijzonder haha je weet het maar nooit met die gekke thaien!

Afgelopen nacht ben ik met de nachttrein van suratthani naar bangkok gegaan. Grappig hoe ze in de nacht allemaal bedjes hebben voor iedereen en de volgende ochtend als alles is weggeklapt is er niks meer van te zien en is het gewoon een normale trein.
Nu dus in Bangkok weer. Waar mijn tweede deel van het avontuur begon. Zometeen pak ik de trein alweer richting het vliegveld en komt er echt een einde aan mijn reis.
Ik vond het soms best een beetje lastig, maar het was ontzettend gaaf om te doen en ben super blij dat ik dit heb mogen doen! Ik kijk er naar uit om iedereen weer te zien, maar had jullie net zo goed hier heen willen halen, want na 3 maanden in 30 graden te hebben geleefd kijk ik nou niet echt uit naar dat winters weer!
Ach ja aan alles komt een einde! Het was top!

" Slapen in een dorm, alsof je een slaapfeestje geeft, maar je weet nog niet wie je hebt uitgenodigd"

Tot snel allemaal!

  • 15 Januari 2016 - 13:36

    Papa En Mama:

    We zullen een warme jas meebrengen!!
    Wat fijn dat wij jou weer zien hier in Berghem, maar ook heeeeeeeel fijn dat je het bijna altijd goed gemaakt hebt. Tot morgen, dikke kus

  • 15 Januari 2016 - 13:48

    Jan Van Erp:

    He schat van mij wat geweldig van je ,prachtig om mee te maken .
    Had je eerder moeten zeggen dat we konden komen

  • 15 Januari 2016 - 14:13

    Maaike:

    Het perfecte einde van hele bijzondere maanden! Hele goeie reis en hopelijk tot snel! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Actief sinds 07 Okt. 2015
Verslag gelezen: 1468
Totaal aantal bezoekers 6241

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2015 - 16 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: