A sandy christmas and a dancing new year! - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Hanneke Erp - WaarBenJij.nu A sandy christmas and a dancing new year! - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Hanneke Erp - WaarBenJij.nu

A sandy christmas and a dancing new year!

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

02 Januari 2016 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Op eerste kerstdag kwam ik aan op Koh phangan. Meteen die avond zou de fullmoon party zijn. TIjdens het buffet dat was geregeld door het hostel me een beetje proberen te voegen tussen de menigte.
Gelukkig was iedereen open voor contact en was het in de rij voor het eten al best makkelijk om contact te maken. Wel waren de meeste er al een dag of twee langer dus waren er wel al wat groepjes gevormd maar ach.
Uiteindlijk bij een groep Engelsen beland. Sommige waren aardig andere leken alleen maar te praten tegen andere Engelsen. Apart volk vind ik.. Maar goed een paar waren er iig gezellig ;)
Bij een fullmoon part hoort vooral heel veel neon zooi. Dus iedereen had zichzelf in een neon shirt gehesen en de neon bodypaint werd tevoorschijn getoverd. Dat was wel grappig, want echt iedereen leefde zich uit met zowel de anders schminken als zichzelf of geshminkt worden. Iedereen kwam steeds met nieuwe ideeen en uiteindelijk stond je helemaal vol!

Om twaalf uur begon het feest en gingen we met de taxi naar haad rin beach. Daar vind het gebeuren plaats. Langs de route naar het strand kun je jezelf nog voorzien van ontzettend veel neon spullen. Overal verkopen ze verf, shirts, hoedjes enzovoorts.
Ook de buckets worden voor de heflt van de prijs dn op het strand verkocht. Dus uiteraard er daar maar alvast een gekocht. Vodka cola... Niet echt mijn drankje maar het was dat of whiskey...
Toen op naar het strand. Het is best wel een uitgestrekt strand met allerlei verschillende bars. Na een tijdje kwamen we nog andere tegen uit het hostel, waarvan er drie nederlands waren en een frans en engels. Een leuke engelsman haha de rest van de avond met hun rond gehangen en was eigenlijk al meteen gezelliger als met de andere groep die we inmiddels kwijt waren geraakt.
We zijn wat van barretje naar barretje gegaan en natuurlijk overal een dansje gewaagd om vervolgens nog net in het donker naar huis te gaan!
Tweede kerstdag was iedereen natuurlijk moe of had een kater dus was het ineens aardig rustig in het hostel. We hebben die dag rustig aan gedaan en 's avond wat kaarstpelletejs gedaan.

De dagen er tussen waren heel rustig. Sommige dagen helemaal niks gedaan en twee andere dagen met de scooter naar een ander strand gereden, maarja daar ook niet veel gedaan uiteraard haha. Maar het was leuk om on the road te zijn en ook hier onderweg soms weel mooie uitzichten te zien.

op oudjaars was er een boottocht om het eiland heen. Een party boot eigenijk. Ik wilde eerst niet mee gaan, maar besloot 5 minuten voor vertrek om toch maar mee te gaan. Anders had ik toch niks uitgevoerd die dag. Nu heb ik nog best wel lol gehad op die boot. Alleen begon op het op een gegeven moment ontzettend hard te regelen! Alsof het hagelde zo voelde de druppels tegen je huid, maar goed gelukkig was het niet heel lang en iedereen bleef door dansen in de kleine kajuit.
We konden nog even snorkelen, we gingen eten op het strand en toen weer terug. Sommige konden niet meer op hun benen staan dus ben bang dat die 00.00 uur gemist hebben. Ik had ook genoeg op dus maar even een aantal glazen water, een goede douche en wat eten en op naar de countdown party!
Ondertussen had ik ook nog 3 nederlandse jongens leren kennen en een en Nederlands meisje. Met een van de jongens kon ik het goed vinden en daar was ik best blij mee, want had nog niet veel mensen ontmoet waarmee het echt gezellig was. Het was ook een brabander dus dat zal het vast zijn ;) Er was ook nog een fransman bij en samen zijn we richting
de fullmoon party gegaan.
Het was een bijzondere taxi rit waarbij we bij te stijle heuvels allemaal uit de taxi moesten stappen zodat de taxi de heuvel op kon. Bovenaan mochten we weer instappen. En dat een aantal keer haha.
Gelukkig waren we vroeg gegaan, want vele hadden door de drukte de cowntdown gemist, maar wij gelukkig niet! Want dat was wel echt gaaf!
Een heel strand voor duizenden mensen die samen van 10 tot 0 telt en je vervolgens een masaal "happy new year" over het strand hoort galmen. Heel raar, maar echt gaaf! En het vuurwerk! Wow! Nog nooit zo'n grote vuurwerk bloemen (? heet dat zo? nu wel..) gezien. Bizar en zo veel kleuren. Sommige die wel vier keer uit elkaar klapten echt heel gaaf. Ik heb toh al een soort liefde voor vuurwerk dus stond met kippenvel te kijken!

De rest van de avond was voor mij een groot dans festijn haha. Ik weet niet waar de energie vandaan kwam, maar heb non stop staan dansen! Het was top! Dance like nobody's looking!

Vandaag is de laatste dag in koh phangan en morgen vertrek ik richting Koh toa. De plek om te duiken dus ik denk dat ik dat maar eens ga proberen!

  • 02 Januari 2016 - 08:25

    Kasia:

    Heej Hanneke!
    Klinkt als bijzondere kerst- en oud en nieuwparty! Gaaf hoor! Ben heel benieuwd hoe je het duiken vindt. Ik zat toen bij duikschool budda view en had duikleraar Mark (nederlander).was wel chill maar er zijn nog genoeg andere! Aaah je laatste twee weken..!geniet er maar extra van want voor je het weet ben je weer in Nederland! Smak en veel plezier! X

  • 02 Januari 2016 - 08:43

    Marielle:

    Wat n fleurige kerst zo! Heel anders dan thuis bij de boom...
    Veel plezier in t laatste stuk van je reis! Kusss

  • 04 Januari 2016 - 16:31

    Maaike:

    Klinkt als 1 groot feest; heerlijk!!
    Geniet nog van je laatste avonturen! Dikke kus

  • 06 Januari 2016 - 10:07

    Chantal:

    Party party party hansa! Jij hebt een goede kerst en oud en nieuw gehad zo te lezen! Super leuk! Geniet nog van je laatste periode van je reis! Veel plezier! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Actief sinds 07 Okt. 2015
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 6249

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2015 - 16 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: