Schoolies, Hippies en (een rommelig) afscheid. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hanneke Erp - WaarBenJij.nu Schoolies, Hippies en (een rommelig) afscheid. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hanneke Erp - WaarBenJij.nu

Schoolies, Hippies en (een rommelig) afscheid.

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

03 December 2015 | Australië, Sydney

Na brisban vertrokken naar Surfers paradise , de naam zegt al genoeg, een plek voor veel jongeren en toeristen en uiteraard voor surfers! Samen met Evi een hostel geboekt waar we sliepen met een rare nauwelijks pratende Chinees en een ander meisje dat niks deed als mopperen op de vliegmaatschappij.. Gelukkig hadden we elkaar!
Surfers paradise wordt ook wel het miami van Australië genoemd en de uitgaans kleding als die van jersey shore. Mooie gelegenheid om lekker mensen te kijken! Alleen werd surfers, of eigenlijk heel de east coast, op dat moment overspoeld door schoolies.. jeugd die klaar is met de middelbare school en dit eens uitgebreid gaat vieren! Hadden wij ook moeten doen haha
in surfers was een groot festival georganiseerd dus evi en ik zijn even wezen kijken en onze ogen uitgekeken naar de pubers die niet van een borrel de weg kwijt waren! Beetje leedvermaak maar wel grappig!

Daarna door naar bayron bay. Een rustig stadje met een fijne sfeer. Op iedere hoek van de straat zit met iemand met een instrument zijn eigen muziek te maken of gewoon liedjes te coveren. super leuk. In bayron dan ook lekker gerelaxed. Nog een avondje weg geweest met twee meiden van de groep van Fraser en met Evi wezen kajakken. Met zeker kans op dolfijnen, maar nee hoor ze lieten zich weer niet zien. Al mijn zakgeld ging er naar toe vroeger and now they bail on me! :(
ach het was toch wel leuk!
dankzij de schoolies kon ik niet nog een nachtje in bayron blijven, maar een optie was wel om naar Nimbim te gaan. De hippie town van Australië. nou dat leek me best grappig. Dus met de shuttle bus richting nimbim. Waar nimbim ook om bekend staat is dat het enige plek in Australië is waar wiet gedoogd wordt of ja waar de politie een oogje toeknijpt. Bij het uitstappen van de bus kwam de lucht je al tegemoet en lopend over straat kon je van alles krijgen waar het woord marihuana in voor kwam. alsof echt iedereen het daar gebruikt en de mensen zagen er uit zoals je jezelf hippies voorstelt! Vooral veel dreadlocks, wijde kleren en veel kleur! En echt een man met een hartjes zonnenbril!

Na nimbim terug naar bayron om vanaf daar de nachtbus te pakken naar Sydney. 13 uur in de bus :( om te janken, maar we hebben het overleefd!
Nog drie dagen van het mooie Sydney mogen genieten. Helaas had ik niet zo'n leuk hostel uitgekozen. Ik heb nog een zo'n rotzooi gezien op een kamer. alsof iedereen bedacht had zijn backpack op de grond leeg te kieperen en vervolgens bedacht dat het er zo wel mooi lag!
Maar goed daarom er maar op uit geweest! dag naar Sydney Opera House geweest, de Harbour Bridge en de botanic gardens. Mezelf 's avonds getrakteerd op een voorstelling in opera house, Shakespeare's Hamlet, wat ik echt super gaaf en bijzonder vond. Daar bij het opera house staan deed me nogmaals goed beseffen dat ik toch maar mooi in Australië ben geweest! Hoppateetje :D
vandaag naar de surfers wezen kijken bij Bondi Beach en nu aangekomen op Sydney International airport. afscheid nemen van mijn eerste deel van de reis, waarvan ik ontzettend heb genoten! Wat een top land!
Nu op naar avontuur nummer 2! hou jullie op de hoogte!
dikke kus xxx

• 03 December 2015 - 11:35

Anne-Marie :

Jaaaa weer een verhaal, wat leuk om allemaal te lezen!
    Je maakt echt super leuke dingen mee, enjoy toet!!

Dikke kus van huize Vossehol xxx

• 03 December 2015 - 11:59

Mama Lenie:

En dan nu al in Azië zijn, ook dat nog! Wij hopen dat je daar net zoveel ziet en dat je ook daar weer prachtige verhalen kunt schrijven waarvwij van meegenieten. Liefs, papamama

• 03 December 2015 - 12:06

Maaike:

Alleen de naam Nimbim al

• 03 December 2015 - 12:13

Maaike:

Moet fantastisch geweest zijn!
    Succes en veel plezier in Thailand; hopelijk net zo'n mooie avonturen! Have fun! Xxx

• 03 December 2015 - 14:03

Angelique :

Weer mooie avonturen!
    Veel plezier in Thailand! Xx

• 03 December 2015 - 14:27

Marielle:

Deze Australie trip pakt mooi niemand je meer af! Hopelijk net zoveel plezier in deel 2 van je reis! X

• 03 December 2015 - 14:35

Marcha:

Damn...wat maak jij toch allemaal mee! Helemaal te gek! Ik vind het zo leuk om mee te lezen. Succes met de eerste stappen in Azie! Bizar contingent vind ik, om als Eurpeaan te zijn :-) Enjoy! X

• 13 December 2015 - 21:58

Nelke:

Mooi om je verhalen te lezen! Klinkt fantastisch allemaal. Geniet ervan!

• 18 December 2015 - 17:16

Lenie:

Via onze mail van Jos en Jos:
    Je berichtgevingen op “waar ben jij” gelezen hebbend, kun je
    alleen maar tot de conclusie komen: goed gedaan, zo’n tripje!
    Wat mooi is het en wat leuk wat je allemaal meemaakt.
    Geniet er maar super van, want voor je het weet ben je weer in
    Nederland, waar het gewone leventje weer doorgaat.
    Een beetje vroeg (wij gaan eind van de week op vakantie vandaar) wensen we jou een hele fijne kerst en een heel goed en bijzonder 2016. Nog heel veel plezier daar down under. Heel veel groeten, Jos en Jos