Fraser Island kickt vlucht van de eerste plaats! - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van Hanneke Erp - WaarBenJij.nu Fraser Island kickt vlucht van de eerste plaats! - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van Hanneke Erp - WaarBenJij.nu

Fraser Island kickt vlucht van de eerste plaats!

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

25 November 2015 | Australië, Frasereiland

Vorige week donderdag was het zo ver. Naar het veel belovende Fraser Island. Onderweg waren we al wat mensen tegengekomen die richting het noorden reisden die er ontzettend enthousiast over waren dus ik had best hoge verwachtingen, maar die zijn dan ook dik en dubbel uitgekomen! Wat een ontzettend gave dagen!

Ik had met een groepje van 5 mensen boodschappen gedaan voor het avond eten, want dat moest je allemaal zelf verzorgen. Alleen doordat er meer groepjes waren zaten we uiteindelijk niet bij elkaar in de auto, maar dat was ook eigenlijk geen probleem. Gewoon kijken waar nog een plekje vrij was en daar aansluiten.
Uiteindelijk kwam ik in een auto met 6 andere, allemaal duitsters, In principe waren ze allemaal stuk voor stuk best aardig alleen hun engels was vrij matig, waardoor ik drie dagen tijdens de ritten alleen maar duits heb moeten aanhoren. Als ik iets verstond probeerde ik te antwoorden, maar ging vaak toch iets makkelijker in het engels.. Helaas deden zij niet echt hun best met engels, maar goed het was alleen maar van punt tot punt en dan was je weer met de hele groep.

De eerste dag reden we weg vanaf het hostel en moesten we met een ferry naar het eiland. op naar het eerste mooie meer van Fraser. We moesten door het bos en het losse zand rijden dus dat zorgde nogal voor hobbelige avonturen. Soms leek het net een achtbaan met het schudden van kant naar kan en in eens heel stijl om laag gaan. Dat maakte het wel grappig en een avontuur opzich.
Na heerlijk te hebben gezwemmen in kraakhelder water van lake birrabeen gingen we naar de volgende stop. Nu via het strand. Dat was best wel cool. Zo'n uitzicht heb je niet vaak vanaf je auto.
Toen kwamen we aan bij een hele grote zandvlakte net een woestijn. Flinke en zware wandeling door het losse zand werd beloond met weer een nieuw mooi meer. Deze keer alleen niet zo helder en omringt met een dicht bos, maar wel een heel bijzonder meer. Jullie hebben wellicht ooit eens gezien dat mensen geld betalen om met hun voeten in een bak met visjes te gaan zitten voor een half uurtje om hun dode huidcellen op te laten eten.. Nou die visjes zijn echt en leven in Lake Wabby! Wij kregen gelukkig wat langer de tijd en konden ons hele lijf onderdompelen in het grauwe water. Al gauw voelde je allemaal kleine prikjes op je lijf alsof je een beetje slapend been had zeg maar en het water was helder genoeg om al die visjes rond je te zien zwemmen en echt aan je te zitten. Super raar gevoel, maar wel heel grappig om mee te maken! Verder die dag nog op een oude locatie geweest aboriginals, mooi om te zien hoe ze daar leefden en hun bestaan hebben opgebouwd.
Daarna naar het kamp. Echt kamperen. Je kreeg een matje dat zo dik was als je eigen handoek en geen kussen. Iedereen ging snel koken, want om zeven uur is het hier al pikkedonker. Na het eten kwam de goon op tafel en een stok kaarten. We hebben ontzettend veel lol gehad die avond en het was alsof we elkaar al best wel lang kenden. Hele fijne sfeer!

De tweede dag weer van alles te doen. Als eerst naar de champagne pools. een stuk strand dat afgebakend is door rosten, maar waar de golven wel overheen klotsen en een soort zwembad hebben gevormd. Doordat de golven er zo hard overheen komen zorgt dit er voor dat er steeds allemaal kleine bubbeltjes zijn in het water net zoals in chamapgne. Voelt wel fijn aan!
Zo veel te zien op het eiland, maar twee andere hoogtepunten waren eli creek en the maheno shipwreck.
Eli creek is een natuurlijke waterglijbaan om het zo maar te zegggen. je kunt via een houten brug een stuk de creek op lopen en als je dan in het water gaat liggen en je zelf laat gaan drijf je van zelf met het water mee naar het punt waar je begon. Echt heel leuk haha voelde me net een klein kind, want toen ik op het begin punt was dacht ik, ik wil nog een keer!!!
The maheno shipwreck zegt al wat het is. Een schipwrak dat er al heel veel jaren ligt. Midden op het strand doemt ineens een heel groot roestig wrak op. Ziet er best indrukwekkend en misterieus uit vond ik.

Die avond wederom weer zelf gekookt en tja je wil geen drank naar huis sjouwen dus dan maar weer een spelletje doen en een drankje er bij! Wederom ontzettend in een deuk gelegen en zo veel positieve energie gekregen van al die fijne mensen om me heen. Hanneke was overigens wel een beetje moeilijk uitspreken, maar Heiniken was makkelijker, dus kan weer een bijnaam toevoegen aan het lijstje! Dat geeft misschien ook wel het nivueau van de avond aan, fantastisch!
Er werd ons overal ingeprent dat je, je eten goed moet opbergen, want op het eiland zitten dingo's, wilde honden die graag dat eten hebben en agressief kunnen zijn. We dachten dat het een mythe was want we zagen er steeds maar geen, maar ja hoor die avond zaten we gezellig aan de borrel tot er ineens een dingo langs de tent stond! Toch wel bijzonder om ook die gezien te hebben. Inmiddels de main wildlife van Australie in het wild gezien!

De laatste dag gingen we naar het mooiste meer van fraser en van Australie. Lake McKenzie, wauw! Weer zo'n mega mooi wit zand en water wat zo ontzettend helder was dat zelfs na meters zwemmen je nog steeds je tenen kon zien. Het fijne was ook nog eens dat het zoet water is en zo helder dat je het gewoon kon drinken en vissen er niet in konden overleven.

Voor Fraser was mijn vlucht over white sundays en de reef het absolute nummer 1, maar Fraser Island heeft zelfs de verwachtingen overtroffen. De plekken, vieuws, mensen en atmosfeer was helemaal top. "Hanneke, you're a legend" met die woorden werd er afscheid van me genomen. Dat is toch prachtig.

Na Fraser was ik wel helemaal kapot dus heb ik een dagje lekker bijgeslapen in Hervey Bay en daarna een dagje naar Noosa gegaan. Daar in mijn eentje een wandeling van 2 uur langs de kust gemaakt, wederom koala en schilpadden gezien. Toen voor een dagje naar Brisbain. Een enorm grote stad, vooral na al de kleine rustige plekken van de afgelopen tijd. Wel een gezellige stad, waar de kerstkoorts al in volle bloei is. Alles hang vol met kerstversiering. Dat is heel raar aangezien het 30graden is en dat ijn mijn hoofd niet echt past bij kerst haha

Nu ben ik in Surfers paradise, het jersey shore van Australie, dus vanavond lekker een avondje mensen kijken en dan morgen op naar byron bay, om aan mijn laatste week Australie te beginnen! daarna nog twee dagen Sydney en dan op naar avontuur 2!

• 25 November 2015 - 14:17

Pappa:

Hoi schat van mij wat fijn omdat allemaal mee te maken en te beleven schitterend geniet er van, verder een fijne reis .
    Mooi verhaal kunnen we ook wat genieten.
    Knuffel pappa.

• 25 November 2015 - 15:36

Marcha:

Wauw...ook dit verhaal klinkt weer fantastisch! Lekker om bij weg te zwijmelen hier in het natte, koude NL. Het klinkt alsof je al helemaal thuis bent daar aan de andere kant van de wereld. Het gemak van contact maken en genieten met elkaar; super Heiniken/Hanneke :-) :-)
    Enjoy! X

• 25 November 2015 - 16:11

Anneke Verhoef:

Lieve Hanneke
    Dit soort verhalen maakt ons jaloers hier, wij hebben kou, regen, sneeuw
    en dikke truien. Geniet er nog maar lekker van en tegen de tijd dat je terug komt
    is de winter zowat voorbij. Liefs Gerard en Anneke

• 25 November 2015 - 17:50

Marielle:

Hee Heiniken (houwen we derin haha)
    Wat schrijf jij toch heerlijk beeldend, echt genoten! Wat fijn dat je t zo naar je zin hebt! Vrijdag drinken we n paar vette borrels op je!

X Jel

• 26 November 2015 - 08:15

Chantal:

Hansa!
    Wat een gaaf, super leuk verhaal weer van je! Uit je woorden kun je je enthousiasme en genot halen en is het fantastisch hoe leuk je het daar hebt. Echt leuk om te lezen.
    Geweldige woorden toch Hans, you're a legend. Dat moet wel bijzonder zijn geweest als iemand dat zo tegen je zegt.
    Fraser Island is inderdaad een plaatje! Lijkt me super om daar geweest te zijn.

Heiniken is ook knexy hoor ;) kun je inderdaad ook weer aan je lijstje toevoegen.

Liefs Bea

• 26 November 2015 - 14:14

Lenie:

Sinds gisteren weet ik de betekenis van Knexy (met Guus op m'n arm), daar kan Heiniken idd aan toegevoegd worden, Chantal (en Hanneke....

• 28 November 2015 - 20:55

Ruud:

Jaloers hoor zusje! Leuk geschreven ook doe ik je niet na. Geniet er nog van! X