Verblijven op een klein stukje paradijs - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Hanneke Erp - WaarBenJij.nu Verblijven op een klein stukje paradijs - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Hanneke Erp - WaarBenJij.nu

Verblijven op een klein stukje paradijs

Door: Hannneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

16 November 2015 | Australië, Airlie Beach

Vanaf het gezellige en drukke Airlie Beach met een boot vertrokken naar De White Sunday Islands, een groep van in totaal 74 eilanden, van hele grote tot hele kleine waar je misschien net met tweeen op kunt staan.
We vertrokken 's middags met een katamaran vanaf Abell Point marina. De eerste dag zijn we eigenlijk alleen maar naar het eiland gevaren waar we de komende twee nachten zouden slapen.
Ondanks dat je eigenlijk niet veel meer doet dan een beetje in de zon hangen was het toch echt wel lekker. Schommelt over het water, soms aardig hoge govlen waardoor je ineens een soort zoute douche over je heen kreeg, maar ach dat was wel lekker verfrissend!

Aan het einde van de middag kwamen we aan op South Molle Island, de plek waar we sliepen was een voormalig resort. Wij denken een erg goed resort. Het enorm veel kamers, een groot zwembad, een eigen golfcourt en nog een hoop meer faciliteiten. Alleen in 2004 is er een orkaan geweest waardoor het resort nu is achtergelaten en nu wordt gebruikt als backpackers organisatie die met de boot daar heen komt. Maar goed geen verkeerde plek om te overnachten dus. Die avond hebben we niet veel meer gedaan, omdat we de volgende dag weer om zeven uur op moesten. Die dag gingen we naar whitehaven beach. Het strand van Australie, het strand waar het zand zo wit is dat kun je jezelf niet voorstellen. Echt zo ontzettend mooi. Het zand is zo wit omdat het van kristal is gemaakt in plaats dat het van steen. Echt bijzonder, het voelt ook echt heel zacht en heel fijn. Het schijnt goed te zijn voor van alles. Je kunt er schijnbaar ook je tanden mee poetsen, ze zouden er witter van worden, maar dat heb ik niet gebprobeerd. Alleen mijn armen gescrubd en die werden wel echt heel zacht!
White haven beach is een bounty strand zoals je het jezefl voorsteld! Mega wit zand, palmbomen er langs en kraakhelder blauw water!
Helaas hadden we voor vertrek 2 uur vertraging opgelopen waardoor we voor mijn gevoel niet veel tijd hadden op het strand, maar ik denk dat ik het daar na een dag te zitten het nog te kort had gevonden.
Daarna zijn we nog op een plek gaan snorkelen. Ook weer super leuk. Je zwom hier heel dicht op het reef wat soms eng was omdat je het niet wil aanraken, aangezien ik bang was dat het dan kapot ging, maar wel gaaf om te zien hoeveel kleuren al de koraal heeft en zo dicht bij de vissen te komen.
Daarna hadden we verwacht dat we nog naar een uitkijkpunt gingen, Hill Inland, aangezien de agent bij het bookingskantoor dat had gezegd en het op de foto in de voucher stond. Alleen werd ons op de boot verteld: " We never go there, it's just a picture" Daar baalde ik wel echt ff van. En ik vond het ook gewoon een heel stom antwoord. Ik had deze boot gekozen omdat we was verteld dat we daar heen gingen, maar nu dat niet zo was vond ik het wel echt een domper..
Maar goed nu niks meer aan te doen. We gingen weer terug naar het eiland waar we overnachten. Tijdens de zonsondergang zaten we nog op de boot, blijft toch mooi om te zien.
's avonds was er nog karaoke en dat was echt gezellig! Uiteraard zelf ook nog mee gedaan!

De laatste dag van de tour hebben we een wandeling gemaakt over het eiland naar de top van een berg. Vanaf daar kon je heel veel eilanden zien, omdat je helemaal om je heen kon kijken. Het houdt niet op hier met de mooie uitzichten! Onderweg zagen we ook groene mieren. Iemand had me al verteld dat je ze kon eten, maar wist niet of het waar was. Nu zei onze gids het ook weer en ze vroeg of iemand wilde proberen. Oke! De kont van de mier is groen en dat stukje kun je op eten. Het is heel klein, maar als je het in je mond stopt dan proeft het heel ff zuur alsof je in limoen bijt! Je moet er veel eten om te overleven, maar ach het is vast een begin!
Na de wandeling zijn we weer terug gegaan naar het vaste land.

Omdat ik baalde dat ik niet naar dat punt was geweest wilde ik nog kijken of ik een dagtripje kon gaan doen naar dat punt. Ik kon kiezen tussen vliegen over de eilanden en het reef of weer een boot pakken. Ik dacht lets try something new dus heb ik lekker impuslief een vluchtje geboekt! Zo blij dat ik dat heb gedaan! Het was het mooiste wat ik gedaan heb tot nu toe. Het is zo gaaf om daar boven te zweven en dat reef van bovenaf te zien. Heel vet! En Hill Inland gezien! Ik zat naast de piloot dus kun alle kanten op kijken, echt gaaf!

Na al dat moois een rustige middag aan de lagoon gelegen en wel 30 keer mijn foto's gekeken haha. 's avonds was er een afterparty van de boot dus zijn we nog op stap geweest. De volgende dag bijgekomen en 's avonds op de nachtbus gestapt naar Agnes Water - Town of 1770. Daar ben ik nu en ben nu echt alleen. Gisteren lekker dagje niks gedaan en ga vanmiddag nog even rondkijken in het centrum en op het strand. Het weer is niet zo goed hier op het moment dus beetje luieren en bijkomen van de afgelopen dagen is ook niet zo erg.

Ondanks al het moois hier ook wel ff de winter gemist. We waren aan het praten over al het lekkers wat je eet in de winter, zoals stampot en erwtensoep, en al het lekkers van sinterklaas wat we nu moesten missen. En bart die me jaloers maakte met krollen met speculaas! En een lekkere dikke deken om onder te kruipen haha. Dus mocht je jezelf in kunnen houden save me some! Ik lust in januari ook nog wel pepernoten en boerenkool haha! maar ach er is altijd iets wat je mist, maar dat is ook niet erg. Vervolgens bedenk ik me dan dat ik woensdag met een 4x4 over het strand ga crossen en weer hele mooie natuur ga zien!
Best een prima vooruitzicht. Nu hopen dat het weer opklaart!

Tjuus! xxx

  • 16 November 2015 - 07:20

    Marielle:

    Lieve Han

    Die foto's van jou kunnen zo n brochure in! Heb je why tell me why gezongen met karaoke? ;-)
    Geniet maar lekker door, wij genieten mee! En ik bewaar wel wat pepernoten hoor!! X

  • 16 November 2015 - 08:53

    Maaike:

    Ooh Hanneke, wat is het iedere keer toch weer een feestje om die avonturen van jou te lezen. En die foto's WAUW!!!!

  • 16 November 2015 - 09:45

    Mama:

    Hey Hanneke,

    Dat het hier nog steeds meer dan 13 graden is heb je gemist.....dit weekend pas de eerste storm, dus nog niks erwtensoep! En de winkel van Jan van Schijndel is een bakkerij geworden, geen balkenbrij dus...Een troost.
    Maar er staat wel heel veel moois tegenover, zie ik. Nog veel plezier en veilig crossen he!

  • 16 November 2015 - 10:58

    Elja:

    Wauw Hanneke! Wat gaaf zeg allemaal om je avonturen te lezen. Volgens mij ben je heerlijk aan het genieten. En wat een prachtige foto's!!
    Dit word een reis die je nooit meer gaat vergeten!
    Geniet van alle mooie dingen die je nog gaat doen ;) Xx

  • 16 November 2015 - 21:05

    Maud, Marlou En Helmie:

    Lieve Han,

    WAUW, wat ziet het er allemaal mooi uit!!!! En leuk dat we net even konden skypen :) We zijn jaloers (Marlou is ECHT heel jaloers) en super trots op je! Heel veel plezier, geniet ervan en we kijken uit naar je volgende verhaal.

    Alpha, Bravo, Charlie (toffe foto). Liefs van de awesome eaters xxxx

  • 17 November 2015 - 13:23

    Lian:

    Leuk om je verhalen te lezen en fijn dat je het zo naar je zin hebt! Geniet! Xx Lian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Actief sinds 07 Okt. 2015
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 6248

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2015 - 16 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: